Het beste van twee werelden

Klant: Nijhuis Bouw
Sector: Bouw
Toepassing: Virtual Experience

Buurtschap Het Burgje bestaat uit 141 woningen die gelegen zijn rondom één van de centrale groene hotspots én nabij Utrecht. Het beste van beide werelden is de basis van het Buurtschap.

Vraag een demo aan
Scroll down

Challenge

In de COVID-19 tijd werd ons dagelijks leven enorm omgegooid. Nieuwbouwprojecten mochten niet meer bezichtigd, terwijl kopers juist zo nieuwsgierig zijn naar de vooruitgang. Nijhuis B.V. wilde een manier om (potentiele) kopers alsnog een levensecht kijkje geven in het nieuwbouwproject ‘Het Burgje’.

Process and scope
Voor deze opdracht maakten we in fase 1 van het project een virtual experience. Allereerst kozen we in overleg met Nijhuis B.V. de belangrijkste standpunten. Dit zijn punten waar je rustig rondkijkt. We hebben de experience in 2 dagen vastgelegd op een zonnige dag om het project zo goed mogelijk in beeld te brengen. Na het maken van het ruwe beeldmateriaal zetten we de beelden om in 360 graden panorama’s. Daarna is er een webpagina ontwikkeld waarbij we deze content hebben gekoppeld en de functionaliteiten hebben gebouwd welke je laten navigeren en rondkijken. De virtual experience is vervolgens online te bekijken doormiddel van een link of button.  

In fase 2 en 3 zijn we aan de slag gegaan om de nog te bouwen woning in beeld te brengen door de inzet van CGI. Er zijn virtuele woningen toegevoegd aan de bestaande experience zodat toekomstige kopers van nog te bouwen woningen een mooi totaal beeld krijgen van het totale plan en zelf door hun toekomstige woonwijk kunnen navigeren.

Business value
Voor Nijhuis B.V. bracht deze experience meer betrokkenheid met (potentiële) huizenkopers. Daarnaast bracht het meer conversie. De virtual experience is gemakkelijk online te delen, wat de rijkweidte (exposure) vele malen groter maakte. 

Deze bedrijven gingen je voor: