Goed personeel vinden is een hele operatie

Klant: UMC Utrecht
Sector: Gezondheidszorg
Toepassing:  Virtual employer branding

Bij het UMC Utrecht draait het om mensen. Medewerkers en studenten vormen een mooie organisatie die dag en nacht klaar staan om zorg te verlenen. Als werkgever wil UMC medewerkers ruimte bieden om te ontplooien, goed te presteren en in balans te zijn.

Vraag een Demo aan
Scroll down

Mensen met talent vinden en aan je binden

Mensen met talent vinden en aan je binden

Enkel CV's doorlezen is niet meer van deze tijd

Challenge

De uitdaging was om visueel een beter beeld te geven van de werkomgeving. Het verloop van de schoonmaakploeg bedroeg 100%. Bij het UMC was dat de reden te beginnen met een sterke employer branding. Nieuw personeel dient te weten welke werkzaamheden gedaan moeten worden en wat er van jou als medewerker wordt verwacht. Veel (toekomstig) schoonmaakpersoneel realiseerden zich niet gelijk dat er dingen zullen worden schoongemaakt als bloedresten, menselijke sappen etc.

Process and scope

Bij deze opdracht is virtual employer branding bij uitstek geschikte tool, want dit product is gericht op het zo realistisch en transparant mogelijk beeld te geven van de werkomgeving en werkomschrijving. Explicite beelden gaven we niet – het  voegt niets toe aan de verdere functieomschrijving. In een krappe rekruteringsmarkt, waar personeelstekorten zijn, is het belangrijk om robuuste employer branding te gebruiken om de organisatiecultuur en waarden te promoten.

De wisselwerking tussen zorg, onderwijs en onderzoek is een van de belangrijkste pijlers van het UMC. Dit uitgangspunt hebben we dan ook ingezet in het maken van de virtual employer branding. Het eindproduct moet passen bij de organisatie waarvoor we de opdracht maken.

Business value

Met virtual employer branding zet jou je als werkgever op de kaart. Enkel CV’s doorlezen is niet meer van deze tijd. Door nieuwe wervingsmethoden in te zetten kom je zoveel meer talent tegen. Transparantie, en goed werkgeverschap zijn belangrijk binnen de organisatie. Daarvoor krijg je vertrouwen en betrokkenheid van medewerkers terug.

 

Deze bedrijven gingen je voor: