Testo
Van fysieke aanraking naar virtuele ervaring
Even niet fysiek naar de beurs. Maar hoe dan wel?
Even niet fysiek naar de beurs. Maar hoe dan wel? Klant: Testo Sector: Techniek Toepassing: Digital Twin
Het is 2020. En het land zit op slot. Even geen beurzen, bedrijfsbezoeken of fysieke verkoopactiviteiten. Dat brengt uitdagingen met zich mee. Zeker voor een bedrijf wat opereert in branche waar mensen met hun handen werken en producten graag fysiek willen uitproberen. Dit geldt zeker voor Testo. Zij maken hoogwaardige meetapparatuur voor de installatiebranche. De producten van Testo worden in gereedschapskoffers wereldwijd aangetroffen. De producten worden door vakmannen dag in dag uit gebruikt. Ze kennen de producten van Testo door en door, en daarom is juist het ‘ervaren’ van een product zo belangrijk. Om toch een klein beetje de ervaring naar de gebruiker over te kunnen brengen, koos Testo voor de inzet van een digital twin van Virtual Lab 17 voor een aantal van haar best lopende modellen.
vraag demo aanDelen?
Virtueel ervaren vs. traditionele demo
Steeds meer bedrijven maken gebruik van 3D modellen voor het creëren van meer beleving bij hun klanten en eindgebruikers. Maar waarom eigenlijk? Niets haalt het toch, bij het fysiek in de hand houden van een product en het proberen en uittesten? Dat klopt helemaal. Maar waarom zou je dan toch voor een digital twin van je product gaan? Om de eenvoudige reden dat het bereik van een digital twin veel groter is. Het is niet mogelijk om iedere potentiële klant een fysieke demo op te sturen of te laten zien. Wel heeft iedere potentiële klant toegang tot de digital twin via de webshop of website. Hierdoor bekijk je elke hoek, aansluiting en knop in detail. Het product is d.m.v. de camera in je smartphone of tablet ook in de ruimte te plaatsen, zodat je met je device om het object kunt draaien om het te bekijken. Voor Testo hebben we ook de mogelijkheid ingebouwd om schermen te verwisselen in het model. Hierdoor worden de verschillende functionaliteiten weergegeven. Daarnaast levert het een kostenbesparing op. Er hoeven minder fysieke demo-modellen beschikbaar te zijn. Fysieke demo’s worden enkel opgestuurd naar geïnteresseerden die echt overwegen om een product van Testo te kopen. Je hebt hierdoor dus meer gekwalificeerde leads, en het geeft je meer focus op deze leads. Ook geeft het de installateurs op voorhand de mogelijkheid om te kijken of het apparaat de juiste aansluitingen en functies heeft voor de bestaande accessoires. Hierdoor zijn er minder vervelende verrassingen bij levering, en verminderen de retouren.
Gebruiksgemak
De techniek die we gebruiken voor de implementatie op de webshop van Testo is van groot belang voor het gebruiksgemak. De implementatie op de website wordt gedaan d.m.v. een eenvoudig te gebruiken tool. De gebruiker kan met zijn of haar muis of vinger het model draaien en in- en uitzoomen. Wanneer het model wordt geplaatst in Augmented Reality, blijft de gebruiker in de webshop. Er is geen app nodig op de telefoon of tablet. Dit verhoogt het gebruiksgemak, en daarmee ook de conversie. Wanneer iemand in de webshop blijft, kan hij of zij na het bekijken van het model immers eenvoudig verder gaan met het aankoopproces.
Zoveel meer mogelijkheden
Het voordeel van een digital twin stopt niet bij ‘meer beleving’. Wanneer van je product een digital twin beschikbaar is, opent dit de deur voor veel meer mogelijkheden. De afbeelding bovenaan deze pagina is een render van 1 van de digital twins van Testo. De digital twins zijn te gebruiken voor productafbeeldingen, digitale showrooms, productpresentaties en ter referentie voor productie partijen.
Het hebben van een digital twin biedt dus tal van mogelijkheden. Ben jij op zoek naar een digital twin, of wil je graag eens zien wat we voor jou kunnen doen? Neem contact op voor een demo. We laten je graag de mogelijkheden zien.