Easywalker

Easywalker is een van de grotere merken op de markt. Al dertig jaar maakt dit bedrijf kinderwagens en buggy’s die gebruiksvriendelijk en betaalbaar zijn.

Scroll down

"Dit is zo’n meerwaarde voor de klant én ons"

"Dit is zo’n meerwaarde voor de klant én ons"

Klant: Easywalker Sector: retailer Toepassing: Augmented Shop Experience

Easywalker maakt kinderwagens en buggy’s die gebruiksvriendelijk en betaalbaar zijn. Bij Easywalker staat de klant centraal. Daarom is Easywalker continu bezig met het verbeteren van het product, maar ook van services. In 2019 ontstond het idee voor om augmented reality toe te voegen aan de webshop voor een betere klantervaring. Maar hoe doe je dat? Met een Augmented Shop Experience van Virtual Lab 17.

Bekijk in de webshop

Projecteer rechtstreeks vanuit de browser op locatie

Wij kregen de opdracht om AR te integreren in de webshop van Easywalker. Ons product Augmented Shop Experience is daarvoor een geschikte oplossing. De basis van een shopping experience is een 3D model. Dit is een digitale realistische weergave van een kinderwagen. Dit noemt men ook wel een digital twin – digitale tweeling. Met een 3D model kunnen klanten online praktisch alles. Van 360 graden rotatie van de kinderwagen tot het snel wisselen tussen beschikbare kleuren. Ook is het mogelijk om klanten interactief technische details te laten zien, zoals het vouwmechanisme.
De echte toegevoegde waarde van een digital twin is toch wel de augmented projectie. Een online bezoeker zet namelijk in no-time de gewenste kinderwagen op ware grootte en in de juiste verhouding interactief in de eigen woonkamer neer. Wanneer je dichterbij loopt dan zie je meer details. Zo krijgt de klant in korte tijd een heel compleet beeld van de kinderwagen, zonder het fysieke product gezien te hebben. 
Voor veel toekomstige ouders is de aanschaf van een kinderwagen een belangrijke uitgave als het gaat om babyuitzet. Het aanbod is groot en overweldigend. Merendeel van de potentiële klanten start online met oriënteren van het aanbod. Daarom is een Augmented Shop Experience een waardevolle toevoeging om potentiële klanten om te zetten naar betalende klanten.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Julianakwartier

Lees meer

Museum de Waag

Lees meer