UMC Utrecht
In een krappe arbeidsmarkt is een Virtual Employer Branding een van de nieuwe manieren van werving. Het biedt de mogelijkheid om jouw organisatie van alle kanten te belichten.
Goed personeel vinden is een hele operatie
Goed personeel vinden is een hele operatie Klant: UMC Utrecht Sector: Gezondheidszorg Toepassing: Virtual Employer Branding
Als werkgever wil het UMC Utrecht medewerkers ruimte bieden om te ontplooien, goed te presteren en in balans te zijn. Voor nieuw personeel is een heldere functieomschrijving en het managen van verwachtingen belangrijk. Bij de schoonmaakploeg bleken verwachtingen en de realiteit ver uit elkaar te liggen. Het verloop bij het schoonmaakpersoneel was groter dan 80 procent. Reden genoeg voor het UMC Utrecht om te beginnen met een sterke employer branding strategie. Voor Virtual Lab 17 een mooie uitdaging om visueel een omvattend beeld te geven van de werkomgeving.
Vraag een demo aanDelen?
Virtual Employer Branding
De eerste indruk is essentieel. Met een Virtual Employer Branding zetten we voor UMC Utrecht een omvattende beleving neer die een positieve indruk achterlaat. De 360 graden beleving visualiseert de werkomgeving zo realistisch mogelijk. Nieuw personeel kan in alle richtingen kijken om een goede indruk te krijgen van de werkomgeving.
Een voice-over deelt extra informatie over de organisatie en de werkzaamheden. Hands-on en zonder moeilijk jargon zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers een betere eerste indruk krijgen. Door op een transparante en eerlijke manier alles te visualiseren neemt het gevoel van vertrouwen onder nieuwe medewerkers toe. En dat helpt het verzuim te verminderen.
In een krappe arbeidsmarkt is een Virtual Employer Branding een van de nieuwe manieren van werving. Het biedt de mogelijkheid om jouw organisatie van alle kanten te belichten en potentiële medewerkers een eerlijke indruk te geven. Bij UMC Utrecht zijn zorg, onderwijs en onderzoek drie belangrijke pijlers. We hebben daarom de experience opgebouwd rondom deze onderwerpen.
Employer branding is het imago die jij als werkgever hebt richting je (oud)medewerkers en potentiële medewerkers. Een sterk employer brand heeft veel invloed op het succes van een bedrijf of organisatie. In een krappe arbeidsmarkt kan gerichte employer branding hét verschil maken. Wij helpen je graag met een advies rondom Virtual Employer Branding.
Wil jij meer weten of virtual employer branding en of het een succesvolle tool is voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op. Dan we samen naar de mogelijkheden en de voordelen die Virtual Employer Branding voor jou als werkgever zijn.