Schreeuw als een leeuw!

klant: Leeuwarden Student City
Sector: City marketing
Toepassing: AR advertising

De missie van Stichting Leeuwarden Student City (LSC) is het ‘boeien en binden’ van studenten in en aan Leeuwarden.

Scan de QR code hiernaast en probeer het filter zelf via Instagram.

vraag een demo aan
Scroll down

Leuke aandachttrekker voor de goede zaak!

Leuke aandachttrekker voor de goede zaak!

AR advertising - laagdrempelig je doelgroep bereiken

Challenge

De participatie van studenten is een belangrijk uitgangspunt voor Leeuwarden Student City. Afgelopen jaar zijn er stappen gezet om een gerichte marketingcommunicatie te voeren. Het boeien en binden staat centraal. Maak een interactief product waarbij boeien en binden centraal staat.

Process and scope

Voor deze opdracht hebben we gekozen voor een AR advertising. In de hele samenleving is het gebruik van social media volledig geïntegreerd in ons dagelijks leven. Vooral jongeren maken veel gebruik van Snapchat en Instagram. Doordat er zoveel content gemaakt, geliket en gedeeld wordt is voor LSC het gebruik van een social lens een mooie kans. We kozen voor een beeldelement wat LSC vertegenwoordigd – de Leeuw. De slogan ‘brullen als een brulaap of schreeuwen als een leeuw’ zet de campagne kracht bij. Een herkenbaar beeld element of logo zorgt exposure aan het merk, waardoor mensen, soms onbewust, een positieve positie innemen, zonder direct actief opzoek te zijn naar dat betreffende merk.   

Business value

Voor het LSC is het gebruik van social advertising een hele mooie tool. De doelgroep is dagelijks meerdere malen te vinden op social media. Het bereik is dus enorm, wat de exposure (reikwijdte) van de campagne groot maakt. Wanneer studenten de filter gebruiken en delen zijn ze een active ambassadeur van jou merk. Ze binden zich aan jou en zonder extra effort wordt je bereik per gedeelde post groter. Een superleuke aandachttrekker voor de goede zaak!

Deze bedrijven gingen je voor: